Sri Lanka dag 1 in Colombo

30 april 2018 - Colombo, Sri Lanka

Na het ontbijt met 2 tuk tuks  5 uur door Colombo gecrossed! Hier wordt links gereden en chaotisch en maar toeteren. Wie voor de 1e keer in Azie komt krijgt hier echt een cultuurshock. Wij hadden andere voorstelling van Colombo, vanaf foto's gezien ziet het er heel chique uit, zoals jullie op onze foto's ook zien, maar dat is alleen een klein gedeelte, de rest is best nog armoedig en veel rommel. Maar er wordt flink gebouwd en bouwterreinen gecreeerd door opspuiten met zand , net zoals Abi Dhabi, voor veel nieuwe gebouwen, die zouden in 2024 klaar moeten zijn. China is hier flink aan het werk. We hebben heel veel prachtige Boedhistische tempels gezien, Hindoe Tempels, katholieke kerk, boulevard wandeling gemaakt, zie foto's . De mensen zoeken hier verkoeling want er is geen strand in Colombo, ze staan er alleen allemaal met de voeten in het water,(zou ook iets voor mij zijn,)  zag er prachtig uit.Mensen zijn ook zeer vriendelijk, veel willen een praatje, zelfs .een groepje monniken uit Birma. Het is heel erg warm en vochtig hier, dat is wel even wennen. Toch dragen de lokale mensen hier lange broek of rok en    middel of lange mouwen.....
Het valt ook op dat hier niet echt veel buitenlanders zijn, die zijn waarschijnlijk in de badplaatsen. Morgenvroeg gaan we nog naar een school hier en nog iets, horen we morgen en daarna vertrekken we naar Baddegama, waar we dan beginnen met bezichtigen en uitleg projecten enz. Dat horen we dan. Nu wordt het echt tijd om te gaan slapen, het is inmiddels 10.45 uur, en nu echt moe na een nacht bijna niet slapen...goodnight en tot morgen. Groetjes van Piet, Jo en Els.