Sri Lanka dag 17

17 mei 2018 - Baddegama, Sri Lanka

op safari in Yala National Park, het grootste in Sri Lanka. Ga hier niet zoveel over schrijven, kijk maar naar de foto's. Er zijn hier wilde zwijnen, soort herten, ( uiterlijk als damhert met gewei als edelhert) wilde olifanten, enkele luipaarden( niet gezien), apen, pauwhanen, veel gekleurde soorten vogels en heel aparte haan, komt alleen in Sri Lanka voor. Krokodillen en enkele soorten leguanen. De bushbush zag er heel anders uit dan gebied waar wij zijn. Geen hoge palmbomen maar dichte begroeiing, struiken, veel soorten groen, dus genoeg voedsel voor de dieren. Het park is ongeveer 7 x 7 km, ongeveer 50.000 ha. Het was een natuurlijk reguliersysteem volgens de rancher. Om het in evenwicht te houden liepen er ongveer 20 luipaarden in rond . Er zijn nog zo'n 100 olifanten best veel wilde zwijnen en herten. Het was een mooie ervaring maar natuurlijk niet zo spectaculair als Afrika. Onze tour duurde ongeveer 4 uur en we waren gemasseerd tot achter de oren.,Daarna konden we nog terug naar Beach hotel om nog een uurtje te relaxen en van de zee te "genieten" en op terug weg naar huis nog een bezienswaardigheid . Het was Blow Hole, dit is een diep gat in de rotsen aan zee, door de golfslag werd er op bepaald moment water omhoog gespoten, net een fontein. Het rommelde flink daar beneden in die rots en zee. Ze zeiden de enige in de wereld! Tegen 7 uur waren we thuis en laatste stukje begon het weer te regenen als een zau, en wij hebben weer prachtig weer gehad!
Het is donderdag 7.30 en gaan nog naar verschillende projecten en mensen in bejaardenhuis eten brengen. Daarover meer later! Doei

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade