Sri Lanka dag 18

17 mei 2018 - Baddegama, Sri Lanka

Sorry, volgens mij dag 16 2x geplaatst. De tropen beginnen te werken!

Dan nu dag 18, vandaag donderdag.

Vanmorgen diverse spullen uitgezocht die nodig zijn voor projecten. Jo goed bericht gekregen van blinde man, die ook flink bezig is met blindenvakschool, dat grond door overheid gratis ter beschikking wordt gesteld. Hij vertelde dat met blinde mensen anders niets wordt ondernomen, dus is heel blij met dit project.
Toen uitgenodigd bij buren achterom voor de thee. Kijk maar hoe gezellig we zitten op een rij. Opa haalt jongetje steeds van de bus uit school, en maken dan even een praatje. Toen we daar kwamen kreeg ik ook nog cadeautje omdat ik jongetje wat pennen en zo had gegeven. Ze hebben een prachtig huis, zie maar op de foto's. Daarna met tuktuk matrassen halen, voor die arme oude mensen waar ook vloer gemaakt moet worden . jo had thuis bespreking,. 2 Winkels bezocht en hadden 2 matrassen, op tuktuk gebonden en de rimboe in. Wat waren ze blij, meteen oude matrassen eraf en nieuwe erop. Het was echt nodig! Beneden aan de straat lag ook zand en cement klaar om de vloer te cementeren, zodat deze 2 oudjes wat beter kunnen lopen binnen. Daarna weer alles bij elkaar pakken om eten te brengen naar het bejaardentehuis. Onze kok ging ook mee met fles butagas en gasstel en pannetjes om bepaald gerecht te maken wat ze lekker vinden. We hadden ook de nieuwe borden en kopjes meegenomen en ze genoten allemaal. Van de verzamelde brillen is maar een klein gedeelte meegenomen en zijn daar gaan proberen. Wat hebben we gelachen, maar uiteindelijk hadden ze allemaal een bril, zelfs een oranje zonnebril zat ertussen. En een vrouwtje vond geen passende bril, toen vroeg ze of ze de bril van Piet mocht proberen, en jawel hoor, die was prima. Dus daar ging de bril van Piet. Dolle pret, kunnen jullie zien. Ze vroegen of we gauw weer terug komen naar Sti Lanka, wat moet je dan zeggen tegen mensen die niemand meer hebben?
Wij gaan dadelijk eten want nu vanavond is de laatste bestuursvergadering en daarom kan ik nu al schrijven. We kunnen erbij zijn, maar we hebben de vorige bij gewoond en zijn alvast begonnen met beetje inpakken. Morgen is de laatste dag, om 11 uur 's avonds vertrekken we! Tot morgen , groetjes

1. Rina en jo:
    goede thuis komst in Valkenburg
    we horen het wel.
  2. Truus en Guenter:
    17 mei 2018
    Hallo Els en Piet, we hebben genoten van jullie verhalen en veel respect voor wat jullie daar gedaan hebben .
    Een heel goede thuisreis, we zijn weer blij jullie te zien.
    Lieve groeten, Truus en Guenter.
  3. Will en Math Thewessen:
    17 mei 2018
    Wat je niet allemaal kunt meemaken op jullie reis. Veel gezien en gehoord. Ook veel goeds gedaan! Super!
    Hopelijk komen jullie voldaan terug!
    Wij wensen jullie goede reis terug en tot gauw!
    Liefs math & Will
  4. Pierre Kroonen:
    Hallo Els en Piet.
    Wat een mooi gebaar Piet, dat je zelfs je bril aan dat vrouwtje hebt gegeven.
    Ik denk dat het voor jullie moeilijk zal zijn om van al die mensen afscheid te nemen.
    We wensen jullie een veilige thuiskomst met veel herinneringen.
  5. Marianne:
    18 mei 2018
    Prettige reis terug en tot snel. Kunnen we zo bijpraten.
    Groetjes Marianne en Jo.
  6. Angelique:
    18 mei 2018
    Goede reis terug en tot gauw
    Lieve groeten
  7. Mini groteclaes:
    18 mei 2018
    Wat gaat tijd vlug voor jullie heelveel indrukken. Heb je even tijd nodig om dit allemaal op een rijtje te zetten. Goede reis naar huis Groetjes mini
  8. Jan en Marie-José:
    18 mei 2018
    Veel dank voor de prachtige verhalen met een lach en een traan! Zo kregen we een indruk van het echte leven daar,respect voor wat jullie gedaan hebben. We wensen jullie een goede reis terug ,veel liefs Jan en M.José