dag 6 aankomst in Irkutsk Syberie

6 augustus 2016 - Zheleznogorsk, Rusland

Dag 6 aankomst in Irkutsk Syberie
Half drie Moskoutijd, ik ben al wakker voor de wekker. Want we moeten 3.45 am uit trein. Dus gelukkig niet verslapen, anders zaten we in Wladiwostok. Het was gisteravond hele discussie om wekker te zetten!! Piet heeft de wekker om 8 am gezet en ik om 3 uur Moskoutijd. Hier is het nu 8.14 am, prachtig weer en gaan nu proberen om onze spullen bij elkaar te rapen en in te pakken haha. Natuurlijk chaos maar is gelukt. Het Russisch echtpaar is nu zo vriendelijk, hebben ons geholpen met bagage uit trein, heel vriendelijk afscheid. Piet zegt kijk eens wie daar staat? Niet te geloven, een mevrouw met bordje Pakbier bij wagon 12. Dat is pas service, ze neemt meteen mijn koffer over en naar uitgang treinstation en naar taxi. Super geregeld Ruud van MongoliaTours, als je dit blog leest. Dit had ik echt niet verwacht. Na taxierit zeker een uur door prachtige bergachtige natuur naar ons hotel aan Baikalmeer. Dit is het grootste en diepste zoetwatermeer ter wereld, zegt men. Schitterend! En hotel ook fantastisch mooi, je hebt prima aan onze wensen voldaan! Gebouwd van dikke boomstammen, laat zo wel wat foto's zien, Piet is helemaal in de nopjes, dit is wat hij graag wilde. In klein dorpje, rustig, oud, mooi, in de bergen, we moeten wel omhoogklimmen vanaf het meer, maar dat is trimmen na die treinreis. Beneden bij meer toeristisch, stenen strand, boulevard, heel gezellig. We hebben net al vis uit meer gegeten, Omul, heel lekker. Wandelingetje door dorpje gemaakt en lekker relaxen. We blijven hier tot morgen 3 pm en dan gaan we terug naar de stad Irkutsk, daar blijven we dan ook weer 2 dagen voor vertrek met 2e ronde treinreis. Maar daarover later meer. Plaats nu nog wat foto's en gaan vanavond terug naar meer sunset kijken. Doei en tot straks of morgen. Het is hier 5 uur later dan Moskoutijd, toch wel een beetje jetlag. En ik loop nog beetje treinig.....