Dag 7 zondag

7 augustus 2016 - Zheleznogorsk, Rusland

Privjet, ons relaxte oponthoud aan het Baikalmeer zit erop. Heerlijk geslapen, uitgebreid ontbijt en daarna dorpswandelingetje gemaakt. Op foto' s te zien hoe wegen eruit zien. Naar kerk gelopen over ongeasfalteerde weggetjes. Prachtig kerkje, na even wachten mochten we erin. Gelukkig had ik lange rok aan en bedekte armen, anders moest je daar rok aan. Ik moest wel hoofddoekje om. Gauw wat foto's gemaakt want dat hebben ze liever niet. Daarna nog laatste blik op meer en onderweg nog wat indrukken vastgelegd. Erik voor jou speciaal foto van nieuwbouw houten huis, kun je constructie zien. Het was een geweldig oponthoud hier, weer wat bijgekomen van de treinreis en zometeen vertrekken we weer naar Irkutsk, waar we dan tot morgenavond blijven. Hebben gisteravond nog met Duitse mevrouw gepraat (zij heeft DDR verleden) en bij haar kwamen veel negatieve herinneringen terug, dat hier nog angstcultuur heerst. Wij begrijpen dat natuurlijk niet zo goed, maar was heel indrukwekkend om met haar hierover te praten. Zie foto's van alles. Doei en tot straks in Irkutsk.