Sri Lanka dag 19

19 mei 2018 - Baddegama, Sri Lanka

Onze laatste dag in Sri Lanka. Vanmorgen naar Sambodhi huis geweest. Hier wonen geestelijk gehandicapte vrouwen. De stichting heeft hier ook veel opknapwerk verricht. Er waren ook 2 Duitse dames vrijwilligers, jonge meiden, ze blijven 9 maanden in Sri Lanka en doen goed werk. Ook iedere vrijdag in dit huis. Petje af. Want hier moet je tegen kunnen. Van Een vrouwtje moest ik een voet aanpakken als hand. Even slikken.
Daarna zijn we naar grondstuk gaan kijken waar blindenvakschool wordt gebouwd. Geweldige lokatie en Mr. Janaka, de blinde man, was super trots.
Daarna verder woonwijk gaan bekijken, die gebouwd is voor de mensen die alles verloren hadden na de tsunami, vooral vissers, die hadden de eeste klap te verwerken. Hier ongeveer 150 huizen, zag er allemaal goed uit nu.
Toen nog bezoekje gebracht aan Sanduni, het meisje van de scootmobiel. Wat was ze blij toen ze ons zag. Ze moet nog een beetje wennen om te rijden, maar ze was dolblij.
Daarna naar bouw huis. Fundament was klaar en stenen voor de bouw waren bezorgd. dus die kunnen verder werken. Ook blije gezichten. Toen nog rijstkoker gebracht bij moeder van voorzitter bestuur, woonde ook heel armoedig. Daarna bij huis en moeder van Sanjaya, met bedoeling Arack (lokale drank) te proeven, maar bij gebrek daaraan moest Piet een slokje Sri Lanka rum proberen. Troep!! Terug naar huis,,inpakken, opfrissen en toen we beneden kwamen waren veel vrienden daar. Ze vroegen allemaal of we terug kwamen en het was best een emotioneel afscheid! De 2 doofstomme meisjes waren er ook en de vrouw van onze kok kwam nog gebak brengen dat we moesten meenemen. Benieuwd of het lukt, zit in koffer. Het zijn heel warme mensen en na 3 weken toch al een leuke band opgebouwd. We moesten op tijd vertrekken naar de airport want er werd gewaarschuwd voor overstromingen onderweg. Gelukkig niks van gemerkt en zijn nu veel te vroeg. Maar beter dan te laat. Nog een opmerking van Piet, de werkwijze hop hop van de Sri  Lankanen beviel hem wel. Ze zijn ook best snel tevreden. Wat betreft Jo en stichting, onze complimenten wat zij hier allemaal doen en gedaan hebben, het waren vruchtbare, gezellige, leerzame weken met een fijne warme samenwerking. Bedankt!
Dan willen wij nog iedereen bedanken voor de leuke en lieve reacties, en hopen jullie gauw weer te zien !
Tot slot! WONDER of ASIA, Jo gaat met scootmobile naar Sri Lanka en komt zonder terug.
Maar het echte wonder is de schoonheid van Sri Lanka!!!!

1. Wiel:
    Els, Piet en Jo,
    Goede terugreis !!
    Tot zondag, Wiel
  2. Marianne:
    Prettige reis terug. Groetjes Marianne
  3. Victor en Gertie:
    Hoi Els, Piet en Jo,
    Zo indrukwekkend jullie verhalen en foto’s.
    Petje af voor wat jullie gerealiseerd hebben en ook voor de mensen in Sri Lanka die tevreden zijn met een kleinigheid. Daar kunnen wij nog veel van leren!
    We wensen jullie een goeie terugvlucht en dan is het tijd om thuis alle ervaringen nog eens rustig te laten bezinken en bij te komen van alle indrukken.
    Groetjes,
    Victor en Gertie