Dag 8 groot feest in Irkutsk met vuurwerk en muziek

8 augustus 2016 - Irkoetsk, Rusland

ja dat had Piet niet verwacht vandaag op zijn verjaardag, vuurwerk, muziek in alle straten en dan nog een zangeres uit Maastricht, ze heet Manon, binnenkort beroemd in Rusland, want in de lobby van het hotel gezongen. Heerlijk verjaardagsontbijt en diner en daartussen in de stad verder bezocht. Nu volgt een CORRECTIE op het verhaal van gisteren. We hebben nu mooie gedeelte van stad gezien, dus toch wel moeite waard. En het beeld van gisteren was niet Karl Marx maar Lenin, dus die beelden op de foto's zoeken we thuis wel op, tsaar hier en tsaar daar, te ingewikkeld nu. In verslag dag 2 wat nu weg is, had ik jullie al allemaal bedankt voor jullie leuke reacties voor ons vertrek, dat doe ik nu dus samen met alle lieve verjaardagswensen voor Piet, hij ligt op dit moment hier in de lobby van hotel te slapen, dadelijk gaat hij ook nog snurken. Lopen alle gasten weg. Het was vermoeiende dag vandaag. En vanavond rond 9.30 pm vertrekken we met de trein naar Mongolia, ,2 nachten en 1 dag. Dus vanaf vanavond wordt het weer stil aan het front totdat we weer bereikbaar zijn. Nu nog even over vandaag in Irkutsk. Heeft dus hele mooie gebouwen waar ik nu niet zoveel over ga vertellen, kijk maar wat foto's. Hier is overal muziek op straat, wel zo gezellig. Ook heel veel bewakingscamera's. We vinden hier ook geen terrassen of nauwelijks. De auto' s hebben stuur rechts of links. Heb gevraagd waarom en antwoord: omdat ze auto's uit de hele wereld importeren .we hebben gezegd dat de wegen hier echt slecht zijn, zelfs in grote winkelstraat, en toch lopen de dames hier op superhoge hakken. Piet met camera proberen vast te leggen, zie ook de foto's. Commentaar van Piet: dao breake ze de kneuk op!! Je ziet aan hoe ze lopen dat ze het moeilijk hebben, alsof ze corset aan hebben zegt Piet. Dan op hotelbadkamer zijn buizen verwarmd voor handdoek en dit bij temperatuur van 30 gr buiten, waar slaat dit op!, hier rijden ook supergrote chique jeeps en auto's. Piet is op,dit moment aan het vragen wat benzine kost. Hele hotel lobby op z'n kop, iedereen bemoeit zich ermee. Benzine 37 roebel, (50 euro cent). Nou zegt Piet dan begrijp ik waarom ze hier zulke jeeps rijden!! Het wordt nu tijd om te stoppen, want foto's moet ik ook nog plaatsen en taxi zal er zo wel zijn. Nogmaals bedankt allemaal en tot over enkele dagen in Ulan Bator Mongolia. Groetjes van ons

1. Paul Moling:
    Hallo Els en Piet,
    Piet gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om jullie reisverhalen te lezen.Weer een bijzondere en avontuurlijke reis. Nog een fijne vakantie verder.
    Groetjes, Paul
  2. Rinske van vuuren-jansen:
    8 augustus 2016
    hallo piet en els ja dat ziet er inderdaad moeilijk uit de wegen , maar hoe bevalt het jullie ,de moeite waard??
    piet van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel plezier , groetjes wim en rennie
  3. Frans en Tonny:
    hallo piet en els
    Piet van harte proficiat met je verjaardag dit is wel heel apart he om in Rusland.
    67 jaar te worden dit gebeurt je maar een keer in je leven (ha ha ha).
    Els dank je wel voor je mooie verhalen en je mooie foto's we genieten er erg van.
    heel veel groetjes van uit venlo
  4. Ernst & Trudi Schaufelberger:
    9 augustus 2016
    Hallo Piet und Els,
    herzliche Gratulation zu Deinem Geburtstag Piet!
    Wir sind sehr interessiert an Eurer Reise durch Russland und durch die Mongolei.
    Alles Gute

Trudi und Ernst