Ons reisschema

9 mei 2016 - Valkenburg aan de Geul, Nederland

Hallo volgers,

Hier in het kort hoe onze reis er uit zal zien (tenminste als het allemaal verloopt zoals het zou moeten). je weet maar nooit! Het eerste gedeelte van onze reis zijn wij met z'n tweeen tot in Mongolia. Wij vertrekken op 1 augustus van Dusseldorf naar Moskou (plm 3 uur vliegen) met Aeroflot (Russische maatschappij). Daar komen wij 's middags aan en hebben tijd tot volgende dag om even van Moskou te proeven. Dag 2 rond 14.00 uur vertrek Transsyberie Express naar Irkutsk in Syberie . (4,5 dag en nacht aaneengesloten in trein! Men zegt dit is een belevenis.) We zullen zien. Van hieruit dus dag 6 naar Listvyanka aan het Baikalmeer.  Dit is een bekende plaats voor  rijke Russische toeristen (Poetin) haha. Zal hem de groeten doen ! Hier zijn wij 1 nacht in een chalet aan het meer. Volgende dag in de late namiddag naar Irkutsk.  Hier 1 nacht in hotel. Dag 8 s' avonds vertrek trein naar Ulan Bator (hoofdstad Mongolia) Dag 10 's morgens aankomst in Ulan Bator. Dit is einde van onze treinreis! Ik denk wel genoeg geweest en dat we lopen als een trein!. Hier kunnen we alvast zelf beginnen met proeven van Mongolia. Op dag 11 gaan wij kennismaken met onze gids en chauffeur en onze 7-daagse jeeptour bespreken door wildlife Mongolia en de highlights van Ulan Bator bekijken.

Dag 12 vroege ochtend start jeeptour, dan zijn we niet meer alleen, dus met gids en chauffeur. Ongeveer 80 km buiten stad is geasfalteerd, daarna hobbelen door de wildernis. We hebben enkele wensen doorgegeven wat we graag willen zien, maar dat wachten we maar af.  O.a. Genghis Kahn monument, Karkhorin (oude hoofdstad van Mongolia) Erdene Zuu klooster, Mongol Els zandduinen (noorden van Gobiwoestijn) enz. Maar dat kan ik pas schrijven als we het zien (of niet natuurlijk) . Afwachten hoe het gaat. Het is de bedoeling om te overnachten bij Nomaden in hun ger/yurt, maar omdat dit authentiek is kan dit niet van tevoren geregeld worden. Dat ligt eraan of we ze tegenkomen en of we welkom zijn om te overnachten en te eten. Voor het geval dit niet lukt hebben we een tentje mee dat dan ergens onder een prachtige sterrenhemel wordt opgezet. Eten wordt meegenomen en water om te drinken wordt onderweg gezocht en gekookt.  Hoe het verloopt kunnen jullie dan t.z.t. lezen. Op dag 18 avond weer terug in Ulan Bator. 1 nacht in hotel (misschien nodig douchen!) en dag 19 vertrek van Ulan Bator naar Moskou. Even overstappen voor vlucht naar Dusseldorf. En naar huis!

Zoiets zou het moeten worden.

Ik ga proberen iedere dag te schrijven maar als we ergens zijn waar geen wifi is kom ik niet op ons reisblog. Dus geen paniek als er geen bericht is. Dat komt dan later wel. Dus maar afwachten hoe het gaat.

Wij verheugen ons in ieder geval! Er moet nog van alles geregeld zoals visa enz. Nog genoeg werk aan de winkel.

Tot gauw en groetjes van Els en Piet

1. Mariska:
    10 mei 2016
    Succes met de voorbereidingen x
  2. Rinske van vuuren-jansen:
    11 mei 2016
    prima els succes met je voor bereidingen
  3. Diana Pakbier:
    12 mei 2016
    Zal een hele belevenis worden als ik dit zo lees...
  4. Hélène en Jos Horsmans:
    Aparte reis....ben benieuwd.
    Maar jullie zijn al wat gewend.
    Weer een uitdaging. Geweldig toch.
  5. Niels:
    Hoi Els & Piet
    Ik hoop dat deze reis weer een mooi avontuur voor jullie wordt.

Mvgr Niels
  6. Leon en Nieke Mertens:
    29 mei 2016
    Dat ziet er indrukwekkend uit. Ik zou het jullie niet na durven te doen. Maar jullie hebben inmiddels al veel reiservaring en deze wordt uiteraard ook weer en geweldige.
    Nog even 2 maanden voorbereiding. Alvast veel plezier hiermee.
    Nieke en Leon.
  7. Angelique:
    Hoi Elske en Piet
    Wordt zeker een super reis
    Misschien zien we elkaar Nog in Juli
    En fijn dat ik mag meegenieten
    Groetjes Ang
  8. Tolien en Pim:
    Els en Piet,
    een reis uit mijn hart gegrepen!
    Veel voorpret toegewenst en ga heerlijk genieten van alles wat op jullie pad mag komen, groetjes, Tolien en Pim
  9. Bas en Hannie:
    Hoi Wereldreizigers,
    dat belooft wat...
    we zijn reuze benieuwd (en een heel klein beetje jaloers).
    Succes met de voorbereidingen.
  10. Renate Weinhold:
    Dag Els en piet
    Dat lijkt veel op een Marco polo reis maar dan met moderne vervoermiddelen
    Piet moet maar een paar jachtgeweren meenemen om het eten bij elkaar te stropen
    De voorpret spat van het verhaal af
    Kom gezond weer terug
    Gr
    Renate en Cees
  11. Rina en jo:
    Els en Piet.
    we wensen jullie een onvergetelijke reis.
    jullie reis verslag zullen we zeker bekijken.
    goede thuis komst.
    jo en rina.
  12. Huub en Jose:
    29 mei 2016
    Hallo Els en Piet, nou dat ziet er weer heel uitdagend en interessant uit.
    Neem ook maar een dikke, warme onderbroek mee !!
    We wensen jullie een hele mooie en plezierige reis naar Mongolië.
    We zijn benieuwd naar jullie foto's / filmpjes / verhalen, die we zeker zullen bekijken.
    Alle goeds en toi, toi, toi !!
    Groetjes, Huub & José
  13. Mieke Siegersma:
    29 mei 2016
    Hola Els en Piet. IK Wens jullie en mooie reis..
    Ben benieuwd op jullie verslag van deze prachtige reís.
    Gr. Mike.
  14. Piet en Jeanne Caldeberg:
    29 mei 2016
    Heel veel succes en we zullen jullie zeker volgen.
  15. Mieke Siegersma:
    Geweldige reís.
    Gr. Mieke
  16. Frans en Tonny:
    30 mei 2016
    Ha Els en Piet
    Dit word toch heel wat anders dan naar een museum in Melderslo he.
    We kijken nu al uit naar de verhalen die we straks kunnen lezen.
    Geniet er van dan doen wij dat ook via de computer.
    Ik vind jullie een paar toppers en we doen jullie dat niet na.
    We wensen jullie een onvergetelijke reis en een voorspoedig en gezonde thuiskomst.
    Een hele dikke knuffel van mij en Frans
  17. Will en Math Thewessen:
    31 mei 2016
    Zeer interessante reis. Veel plezier en zeker een fijne reistijd!
    We horen wel!
  18. Jettie en guus:
    2 juni 2016
    hallo wereldreizigers,
    heel veel plezier gewenst en een behouden terugkeer;speciaal voor piet:kijk of je een mongools wild dier kunt schieten voor tegen de kerst;we eten dat dan op met samengeknepen ogen of te wel op zijn mongools.
    groetjes,jettie en guus
  19. Finy en Georg Spierts:
    2 juni 2016
    We wensen jullie een plezierige voorbereiding en een onvergetelijke reis.
    Het zal heel bijzonder zijn.
  20. Riekkij en jose:
    3 juni 2016
    we zullen jullie met plezier volgen
  21. Pierre Kroonen:
    7 juni 2016
    Zeer spannend en fantastisch dat jullie deze reis gaan maken. We wensen jullie dan ook
    een mooie reis toe.En geniet nu alvast van de voorbereidingen.
  22. Truus:
    10 juni 2016
    Hallo Els en Piet, een hele fijne leuke en spannende vakantie dat wensen wij jullie van harte, en wij zullen jullie zeker volgen tijdens jullie mooie reis. Groetjes van Jan en Truus.
  23. Pierre en Angela:
    12 juni 2016
    Mongolia vonden wij een van de mooiste belevenissen ooit. En dan slechts een dag per auto en de rest met de trein. Wij zijn zeer benieuwd naar jullie ervaringen en wensen jullie alvast een voorspoedige reis
  24. Caro:
    4 juli 2016
    Wat een geweldig vooruitzicht! Veel plezier alvast en succes met alle voorbereidingen,
    Groet,
    Gezond weer terug.
  26. Bert en Ria:
    7 juli 2016
    Els en Piet,
    We zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen.
    Goede voorbereiding en we volgen de blog.
    Gr. Bert en Ria
  27. Hélène en Jos Horsmans:
    5 augustus 2016
    Hoi Els en Piet,
    Veel plezier en een mooie avontuurlijke vakantie.
    We zijn benieuwd naar de komende belevenissen.
    P.S. We zitten aan de pruimen vla.( Kunderbergse pruumme, die van jouw)
    Groetjes Jos en Hélène