Dag 1. Moskou

1 augustus 2016 - Moskou, Rusland

Begin nu opnieuw aan reisverhaal. Was bijna klaar valt internet weg. Hele uitgebreide verhaal weg. Dus nu dan maar in telestijl, anders wordt het te laat.

Vanmorgen om 6.00 uur vertrokken naar Dusseldorf AirPort . Ruim op tijd, geen files enz. 3 pm Moskoutijd (1 uur later) geland. Goede vlucht. Douane niet zo vriendelijk, maar heb alle spullen mee! Want ik had vanalles wat misschien niet mocht. Op AirPort stond man met bordje Els en Piet Pakbier. Hij had treinkaartjes voor ons voor de transsyberie Express . Goed geregeld. Man probeerde Engels te praten maar was nog niet te verstaan, lachen. Met taxi naar hotel, beetje sightseeing in Moskou, spullen gedropt en met metro naar centrum. Niet zo eenvoudig, maar met hulp van vriendelijke Russen, goed gelukt. Metrostation heel oud maar prachtig, roltrappen wel 10x zo lang, metro' s ook oud, ontzettend lawaai en supersnel. Rammelt aan alle kanten. Naar Kremlin, rode plein, mausoleum Lenin winkelcentrum GUM enz. Alles fantastisch mooi! Wat gegeten en toen nog even kijken toen Kremlin verlicht was. Wat een sprookje!! Heel gezellige stad, mensen modern gekleed, vooral jonge vrouwen, Piet heeft vandaag veel bruine benen gezien, korte rokken en korte broeken, haha. Hebben ons ook niet onveilig gevoeld na al die waarschuwingen voor Moskou. Metro terug was ook weer onderneming. Je kunt echt niks lezen dus maar steeds mensen vragen. Hebben ons goed geholpen, dus om 10 pm terug in hotel. Kapot moe. Heel vermoeiende maar indruksvolle mooie dag. Morgen nog even stad in en om 13.50 uur vertrek trein naar Syberie . Als we daar maar inzitten , ben benieuwd hoe dat weer gaat. Dan kan ik eens alles reorganiseren, want heb alles door elkaar. Probeer nog paar foto's te sturen en dan ga ik gauw slapen, inmiddels bijna 12 pm. We zullen zien of ik in de trein kan schrijven. Goodnight en misschien tot morgen.

Groetjes

1. Angelique:
    Hallo Els en Piet
    Jullie Avontuur heeft een goede start gemaakt
    Straks de trein in dat is ook Nog een van the things to do van Jos en Willeke.wens jullie leuke ontmoetingen en veel plezier
    Ang
  2. Rina en jo:
    hallo els en piet
    gelukkig goed aan gekomen gaan pruimen plukken..fr en to komen
    leuke fotos een echte vakantie man.
    grt jo en rina.
  3. Truus en Jan:
    2 augustus 2016
    Genieten jullie maar van deze fantastische reis,
    Wij gaan 11 dagen
    naar Rhodos weet niet of ik daar jullie kan volgen. Grtjs Truus en Jan
  4. Frans en Tonny:
    Hallo Els en Piet
    Heb je eerste verslag gelezen en verheug me op het volgende.
  5. Frans en Tonny:
    3 augustus 2016
    had op de verkeerde knop gedrukt zodat mijn reactie al werd verzonden.
    Wat een mooie foto's en wat heb je een mooi foto model.
    geniet van alles wat nog komen gaat ik verheug me op het volgende verslag.
    groetjes Frans en Tonny
  6. Rinske van vuuren-jansen:
    3 augustus 2016
    hallo els en piet de reis is begonnen . de foto´s zien er goed uit .we zijn benieuwd naar de volgende blog ..veel plezier en we horen wel weer groetjes Wim en rinske
  7. Pierre Kroonen:
    Hallo Els en Piet,
    Leuk om jullie verhaal te lezen. Wat hebben jullie al veel gezien de eerste dag.
    Door jullie verhaal te lezen,genieten wij ook een beetje. Verder een hele mooie treinreis.
    Door vanuit het raam naar de prachtige natuur te kijken, zullen jullie niet gauw in slaap vallen.
    Kortom : Mulor pratanto salimeor Russetepu oftewel : Veel vakantie plezier in Rusland
  8. Riekkij en jose:
    4 augustus 2016
    geniet ervan leuk om alles te lezen.wij reizen met jullie mee.
  9. Victor en Gertie:
    4 augustus 2016
    Hoi Els en Piet,
    Eindelijk is het dan zover. Spannend allemaal.
    Mooie foto's van Moskou.
    We wensen jullie een geweldige reis toe en zullen smullen van jullie ervaringen en verhalen.
    Groetjes, Victor en Gertie
  10. Evelien en Harrie Jorna-Jacobse:
    5 augustus 2016
    Dag Els en Piet!

Wat een fantastisch start van jullie interessante reis. We zijn erg benieuwd naar het vervolg. Geniet er goed van en graag tot volgende blog.
    Harrie en Evelien Jorna-Jacobse uit de Achterhoek.