Sri Lanka dag 2

1 mei 2018 - Baddegama, Sri Lanka

Pfffff, wat is het warm, maar gelukkig goed geslapen in hotel, met airco.
Samen ontbijt met Thanu en haar vader en chauffeur Priyantha. Thanu wordt geholpen met 2-jarige studie hotelsschool, vader eeuwig dankbaar. Daarna op pad naar St. thomas Catholic International college. Dit is een katholieke priveschool voor peuters t/m middelbaar onderwijs, die hierdoor ook weer goed werk doen voor minderbedeelden om te kunnen leren. Jo kan hier ook allerlei spullen opslaan, die naderhand nodig zijn zoals rolstoelen enz. Maar om hier te komen eerst door een chaotische stad, kriskras door elkaar en naar toeteren..... Na de lunch dan naar Baddegama, vanwaar we onze projecten gaan doen.Hier hebben we onze kamers bij mensen die ook geholpen worden door de stichting. Inmidels klein restaurantje en kantoortje voor de stichting. Jo wordt hier geweldig ontvangen door de vrijwilligers hier en mensen die hem na al die jaren kennen en dat zijn er nogal wat! Heel leuk om te zien, hoe dit werk gewaardeerd wordt en je merkt heel goed dat Jo zich hier echt thuis voelt.....
Lekkere thee gedronken en ook scootmobiel uitgeladen. Alweer een scootmobiel scene.......hier is jongetje van 4,5 jaar en wilde op scootmobiel, dus jo zet hem erop. Opeens geeft hij gas en rijdt alle stoelen en tafeltjes om in restaurant, en bijna nog drankenkast, we lagen dubbel.......mannetje geschokken, wij nog meer, bijna door het raam naar buiten, wat een toestanden. Jo wist niet wat er gebeurde.....ben benieuwd wat nog meer hiermee gebeurt voordat hij op z'n plaats terecht komt.....
Door Yacintha (mevrouw waar we zijn) lekker voor ons gekookt! Maar je moet vragen om niet pittig te koken en dan is het nog pittig maar was heerlijk........daarna kwamen nog 2 meisjes en 1 jongen, allemaal doofstom, ook geholpen door stichting. 1 meisje was jarig en had taart meegebracht. We hebben toch gezongen, ook al konden ze het niet horen, toch raar. Nog wat bij elkaar gezeten en nu langzaamaan bedtijd. Morgen gaan we naar lopende projecten en kijken waar de hulp het hardst nodig is. Daarover meer morgen......welterusten en groetjes van ons uit Baddegama