Sri Lanka dag 10

9 mei 2018 - Baddegama, Sri Lanka

De mannen zijn beter!!! Ik denk wat aanstellerij.......
Na ontbijt zijn we eerst naar "districtshuis" ( gemeentehuis) geweest. Jo ging daar praten over hoe aan te pakken betreffende de grond voor dat arme gezin. Bij gemeente willen ze zeker meewerken want zijn blij wat stichting voor deze mensen doet.
Daarna zijn we naar Lotus Hill gegaan, hier is door regering een huis gebouwd voor gehandicapte meisjes/vrouwen. Ook geestelijk gehandicapten. De regering heeft niet gezorgd voor leiding enz. Hier werken nu vrijwilligers en stichting heeft hier ook diverse werkzaamheden verricht. De slaapzaal was erg vol, maar zag er allemaal netjes en verzorgd uit. Het was geweldig om te zien hoe blij deze meiden waren toen ze zagen dat Jo hun kwam bezoeken. Want veel bezoek hebben ze niet! Ik zet maar enkele foto's op blog! We hadden weer cake mee genomen, die is heel lekker hier. Maar de rit er naartoe was weer speciaal. We waren met 2 tuk tuks en we crosten door de rimboe. Er kwam geen einde aan, hobbelige smalle weggetjes en het duurde en duurde......toen ging tuktuk driver de weg vragen bij een huis waar monniken waren, dus toen begrepen we dat hij niet wist waar hij was.ik denk dat we zeker een uur in die tuk tuk gezeten hebben, maar het was wel de moeite waard, heb mijn ogen uitgekeken en je komt in deze rimboe hier en daar toch een huis tegen en ook nog mooie. De grond is hier niet duur zo afgelegen. Rond 15.00 uur zijn we nergens meer aan begonnen en gezellig weer met tuktuk, naar Galle gegaan, plaats helemaal aan de kust in zuiden, waar veel nederlandse overblijfselen en zelfs namen en woorden zijn. Het Galle fort is zeer bekend. Hier waren veel Westerse Toeristen. Na wat geslenterd te hebben en een lekker glaasje bier, want dat hebben we in ons huis niet, weer met tuktuk naar huis. Het is toch ongveer 18 km van hier en in tuk tuk met z'n drieen.....! We hadden terugweg langs de kust en hier zagen we nog veel resten van huisjes en boten die daar stonden en na tsunami niet meer zijn hersteld. Deze mensen wilden daar zeker niet meer wonen. Als je langs die prachtige zee rijdt kun je het nog steeds niet begrijpen. Bij thuiskomst lekker avondeten, nu schrijven en naar bed. Morgen vertrekken we voor 2 dagen voor ons uitstapje naar Kandy en alles wat we onderweg tegenkomen. Olifantenweeshuis, enz. Dat vertellen we allemaal als we terug zijn. Morgen zijn we in hotel in Kandy ! We zijn benieuwd en verheugen ons op dit uitstapje! Groetjes Piet,Jo,Els

1. Angelique:
    9 mei 2018
    Ik wens jullie een heel fijn uitstapje want na gedane arbeid....🤪tot later en goede reis,
    Hier ook nog warm weer 27 gr morgen nog 14 jammer voor communiekantjes.
  2. Victor en Gertie:
    Hoi Els, Piet en Jo,
    Fijn dat de mannen beter zijn. Zo kunnen jullie gezond en wel gaan genieten van jullie uitstapje.
    Geweldige natuur daar bij jullie!
    En het werk dat jullie verrichten, superrrrrr en dat bij die hoge temperatuur en luchtvochtigheid. Petje af! 👍🏼
    Dat filmpje van jullie drie scheurend in de tuktuk zien we binnenkort wel op YouTube. 😜
    Groetjes,
    Victor en Gertie
  3. Bibi en Manon:
    9 mei 2018
    Weer een dag vol avontuur en belevenissen! Mooi om te lezen😀
    Liefs Bibi en Manon
  4. Piet en Jeanne Caldeberg:
    9 mei 2018
    gelukkig dat de mannen weer beter zijn, geniet van jullie uitstapje, wat een ervaring.
    groetjes piet en jeanne
  5. Jopie Bosch:
    10 mei 2018
    Mooi werk wat jullie doen, de foto's roepen emotionele reacties op. Wat een armoede.
    Groetjes,
    Jopie