Sri Lanka dag 11

10 mei 2018 - Baddegama, Sri Lanka

Het is nu 10.15 pm en kapot moe.... Afgelopen nacht niet zo best geslapen, om 5 uur opstaan, 6 uur vertrek. Dus schrijf kort verhaaltje vandaag en de foto's zeggen genoeg! Ons busje was precies op tijd en gingen op weg naar Kandy. Ligt in midden van Sri Lanka en in de bergen en aan meer. Hoef niet te zeggen dat de rit weer adembenemend mooi was. Er is maar een autoweg tot Colombo en naar Kandy zoiets als Provincialeweg. Heel druk en vaak file.Ik laat eerst wat foto's zien van onderweg . Eerst naar Pinawala olifantenweeshuis. Er waren nu geen baby-olifantjes, anders hadden we die de fles kunnen geven. De wilde olifanten leven alleen nog in de nationale parken omdat de bevolkingsdichtheid te groot is en de olifanten de rijstvelden en alles vertrapten en daarom gingen de boeren ze verwonden. Daarom is deze opvang.
Daarna gingen we verder naar Kandy. Het was vandaag alweer heel warm, maar tegen de tijd dat we in Kandy arriveerden begon het te regenen en steeds harder. Was nog een boom omgevallen en verkeer een chaos. Ons hotel ligt flink stuk in de bergen in het groen met prachtig uitzicht op Kandy. De ramen moeten gesloten blijven , want de apen schijnen zo naar binnen te komen. Na de lunch met tuktuk weer naar beneden, even bezoek aan kennis van Jo met een speciaalzaak voor thee. Met auto kwam je helemaal niet voor verkker en tuktuk wringt zich overal door. Omdat het bleef regenen hebben we besloten om terug te gaan naar het hotel. Inmiddels donker. Maar de chauffeur zag dat er file was totaal rondom het meer, dus dat zou lang duren voordat we in het hotel zouden zijn.maar hij wist een andere weg stijl omhoog over de berg en dan nog klein stukje naar hotel. Dat die tuktuk het gehaald heeft begrijp ik niks van, met z'n drieen achterin en dan smal weggetje heel steil omhoog!!!! Zeggen ze ook nog kijk eens naar beneden hoe mooi! Maar ik zat weer klem tussen die twee en was blij toen we er waren. Om 19.30 uur lekker buffet en nu naar bed. Het was een prachtige dag, jammer van de regen.... Groetjes