Sri Lanka dag 12

12 mei 2018 - Baddegama, Sri Lanka

Het is inmiddels zaterdag en verhaal van gisteren dus dag 12 is niet gepubliceerd! Dus jullie mogen nu best een beetje medelijden met mij hebben, want ik had er zo mijn best op gedaan en de 2e keer schrijven......ga proberen!

Goed geslapen, lekker ontbijt, met hele rugby-team, gingen we weer op pad. Thema van de dag: thee thee thee ......en weer thee thee thee, en nog eens thee......dus we vertrokken in Kandy op weg naar Nuwara Eliya, hier heeft president buitenverblijf. Wat een rit, zoveel theestruiken heb ik nog nooit gezien, bergop bergaf in de bergen, allemaal thee. We zijn tot 2500 meter hoog geweest, men zegt hier is de beste thee ter wereld. Ik heb sinds ik hier ben geen koffie meer gehad, alleen thee inderdaad heel lekker. De natuur is hier zo adembenemend mooi, heel veel foto's gemaakt, laat er een paar zien als het lukt tenminste. In die bergen haarspeldbochten, zoveel zijn er niet in de tour de France en die rijden hier zo chaotish, toeteren en door.... En dan nog honden op straat, koeien, maar daar rijden ze mooi omheen..in Nuwara Eliya een theefabriek bezocht. Heel interessant. Witte thee, groene en zwarte worden allemaal van dezelfde blaadjes gemaakt, alleen ander productieproces. Verdere Informatie wordt teveel. Ook geleerd dat Ceylon vroeger een koffieland was, maar omdat ziekte kwam alles van koffie opgruimd en in 1841 begonnen met thee en dus groot succes. Daarna weer verder. Sri Lanka is eigenlijk een groot oerwoud met wegen en paden ertussen, waarlangs hutjes, huisjes, winkeltjes. We hebben ook heel mooie huizen gezien, maar de meeste zijn toch armoedig. Het drie-uurtje van Piet valt in de thee, geen pilsje maar thee thee......we hebben zeker een rit gehad van minstens 8 uur door de jungle en zijn nog draaierig van het bochtenspel. Ook langs plaatsen gekomen waar je kunt raften, echt iets voor mij. Het was een vermoeiende, ruige, maar schitterende dag. Ik hoop dat dit verhaal jullie bereikt, anders vertellen we het thuis wel. Ik kan nog zoveel schrijven want er gebeurd zoveel onderweg.........ga. U nog proberen wat foto's te plaatsen en als verdwenen verhaal boven water komt, dan zijn het er 2!! Groetjes van ons

1. Margriet corvers:
    Nog een goede reis. Leuke verhalen. Groetjes
  2. Truus en Guenter:
    12 mei 2018
    Prachtige foto's. Genieten elke dag van jullie verhalen en heb veel bewondering voor je dat je nog na een vermoeiende dag een leuk verhaal schrijft. Veel plezier nog. Groetjes.
  3. Evelien en Harrie Jorna-Jacobse:
    12 mei 2018
    Wat een reis! Prachtig hoe je alles beschrijft, Els! Ik geniet van de verhalen en net als Truus bewonder ik je energie. Ik hoop dat jullie nog veel moois beleven.
    Hartelijke groet,
    Evelien
  4. Huub en Jose:
    12 mei 2018
    Nou Els & Piet, we zijn echt onder de indruk van jullie mooie belevenissen, super interessante verhalen en buitengewone foto's.
    Wellicht wil Piet straks in Valkenburg ook een thee-plantage beginnen !!??
    Els, jij schrijft zo super makkelijk en levens-echt. Fantastisch. Als "schrijfster" had je beslist "prijzen" gewonnen. Super !!