Dag 10 Ulan Bator

10 augustus 2016 - Ulaanbaatar, Mongolië

Allereest  is het voor ons zo leuk om jullie reacties te lezen!! Dat doet echt goed in verwegganistan! Ja Karlijn, dat is een goeie, ik wist wel dat vrouwen het beter weten en jij bent dan de eerste die het zeker goed heeft. Maar mannen denken dat wij dat niet kunnen. Kom maar op, laat ze maar een poepje ruiken! Maar Pietje heeft nog meer commentaar gekregen maar ik moet zeggen hij doet toch wel heel veel op deze reis, zoals: altijd koelie, soep en koffie maken in de trein, afwassen met water uit de Samovar en toiletpapier was zijn specialiteit, bed opmaken in de trein en prima gids in de stad. Ik zou zelf nooit meer het hotel terugvinden zonder Piet. Dan komt het oerinstinct naar boven bij Piet! Dus wij genieten heel erg van jullie reacties. En nu naar vandaag.

Einde van ons trein avontuur. Het was een geweldige ervaring, welgezegd ERVARING, want het kost veel flexibiliteit, aanpassing, enz. Maar ook ontzettend gezellig en Rennie, helemaal niet saai. We hebben wat afgelachen in onze Europa wagon 8. We hadden alleen Pierre nodig gehad want die spreekt perfect Russisch hebben we kunnen lezen. En Huub, die "frats" van Piet vertellen we thuis, maar we hadden ons bijna "beschissen"!

Vanmorgen na aankomst  was er niemand met bordje voor ons voor transfer naar hotel. Zou er dan toch iets misgaan, want voor iedereen was wel transfer. Maar gelukkig kwam even later ons transfer. opgelost! Naar hotel, douchen (was nodig) en heerlijk ontbijt. Hotelkamer met balkon, ideaal, weer in centrum. Bij ontbijt 2 dames uit Amsterdam ontmoet die reis achter de rug hebben. Ze waren 7 dagen met paarden erop uit getrokken, heel zwaar maar geweldig, en daarna met jeep. Ze hebben ons wat tips gegeven, usefull voor ons.  Daarna zijn we stad ingegaan. Wat een verademing na  deze arme Mongoliërs eerder op een perron te hebben gezien. Schitterende stad, zie foto's, heel anders dan Rusland, mensen vriendelijk en nu komt iets wat we nog in geen enkele stad meegemaakt hebben. Er lopen hier studenten rond die toeristen de weg wijzen of meelopen, zo vriendelijk, dus wij zijn met hun op pad gegaan door de stad. Maar om 2 uur moesten ze terug naar Universiteit , maar toen waren wij al eind op weg. Het was echt lachen en heel gezellig zo. Verkeer heel chaotisch, toeteren, hard rijden, lawaai tot over de oren, maar zeer mooie stad. Ze hebben ook fietspad, maar welgeteld 2 fietsen gezien en dan blokkeren ze ook nog fietspad. Zie de foto. Daarna eten in restaurant ergens en terug naar hotel. Best wel moe. Vandaag op tijd naar bed en morgen nog rondleiding door de stad en jeeptour bespreken, want vrijdag geht' s los! Tot morgen!! Els en Piet

1. Mieke Siegersma:
    10 augustus 2016
    Geweldig Els. Het lijkt me dat je verlangt naar en duche na 4 dagen trein.
    Geniet van je fotos en verslag. En hele ervaring !
  2. Riekkij en jose:
    10 augustus 2016
    wij genieten elke keer van je verslag en fotos
  3. Frans en Tonny:
    11 augustus 2016
    Ha Piet
    Wat lees ik toch allemaal ben je je zelf aan het uitsloven pas maar op dat Els je dat thuis ook niet allemaal laat doen. En wat die puzzel betreft weet je zelf de uitkomst wel (ha ha ha). Els ga lekker door met schrijven ik verheug me weer op het volgende verhaal supper gedaan meid