Dag 11 Ulan Bator

10 augustus 2016 - Ulaanbaatar, Mongolië

Alweer een dag voorbij en laatste dag in Ulan Bator. Goed geslapen en na ontbijt opgehaald door chauffeur voor de verdere bezienswaardigheden in de stad, na onze eigen stadstour te voet gisteren. Eerst naar café Amsterdam, (dit is geen café maar trefpunt voor reizigers en kantoor Tseren Tours, die contact hebben met MongoliaTours) waar onze gids op ons wachtte. Na kopje koffie naar "gandan tegchenling monastery, the center of Mongolian Buddhists" . Hier zijn tempels, beelden hebben ochtendceremonie meegemaakt, rituelen enz. Binnen mochten we geen foto' s maken, dus alleen buiten. Ga hier niet veel over vertellen, want daar wordt je gek van, onthoud ik allemaal niet. Kijk maar wat foto's. Daarna naar monument voor Russische soldaten die Mongolia hebben geholpen in oorlog. Ze hebben goede band met Rusland. Dit monument lag hoog op berg, eerst met auto en toen heel veel trappen klimmen. Ulan Bator is omgeven door bergen. Van daarboven prachtig uitzicht op stad, kun je ook gers zien  tussen flatgebouwen, heel apart. Halverwege trappen stond een man met een eagle, die wilde Piet natuurlijk op zijn arm hebben. (Zie foto) . Daarna terug naar café Amsterdam voor lunch en bespreken reis. Zoals we vooraf aangegeven hebben werd dit ons in details uitgelegd hoe alles gaat. Ik was wel beetje benauwd na verhaal van andere mevrouw tijdens kopje koffie. Maar werd gerustgesteld, don't worry Elsje. Ze hebben bij iedere Ger een hond en die waarschuwt als mensen of wolven komen. Dan zijn de nomaden alert. Dus dat zullen we ook  maar niet doen op en ons af laten komen. Toen naar museum over dinosaurus skeletten en overblijfselen uit Gobiwoestijn. Daarna naar het nationaal museum of Mongolia. Dat was zeer interessant en hebben wel foto's kunnen maken, hiervoor moest je extra betalen. Hier is hele geschiedenis van het Mongoolse Rijk ten toongesteld. Van het imperium van Chinggis Khaan, 1921 revolutie,  1990 communisme naar democratie. Kleding, sieraden enz. Van Mongoolse Khaans, echtgenotes enz. Kleding soldaten, kleding jongen en zadel voor paard enz. Enz. Te veel om op te noemen. (Zie de fot's voor een indruk.) daarna even shoppen. Om 6 pm naar Theater voor traditionele muziek en dans. Ook geen foto's. Bijzondere act was eenpersoons acrobatiek, onvoorstelbaar hoe die zich opvouwen in alle richtingen. Om 9 pm in hotel, en Piet kreeg nog even snel uitleg over typisch Mongools spel wat we gekocht hebben (botjes van dieren). We waren kapot moe. Nog eten en alles klaarmaken voor onze wildlive Tour . Morgen gaat het beginnen. We zullen voorlopig weer geen bereik hebben, waar mogelijk laten we weer wat horen. Tot................groetjes Els en Piet

1. Frans en Tonny:
    hoi Els en Piet
    wij wensen jullie een hele mooie verdere reis met heel veel mooie indrukken en heel veel wild en mooie natuur en natuurlijk heel veel mooie plaatjes waar wij dan ook van kunnen genieten.
    slaap lekker zodat jullie morgen uitgerust aan jullie grote avontuur kunnen beginnen.
    toi toi toi toppers ik doe het jullie niet na.
  2. Angelique:
    11 augustus 2016
    Nou jullie hoeven niet onder te doen voor de pionniers die naar Amerika en Australie émigreerden.Ik zou het je niet na doen wat dat betreft ben ik een ' bange sjieter maar vind het super om mee te genieten.slaap lekker en morgen gezond weer op voor een volgend avontuur.tot dan lieve groeten
  3. Victor en Gertie:
    Hoi Els en Piet,
    Jullie reis is erg indrukwekkend. We genieten op afstand van jullie verhalen en foto's.
    Toi, toi, toi met de wildlife tour en wees voorzichtig.
    We horen graag weer van jullie.
    Liefs, Victor en Gertie
  4. Truus en Guenter:
    Hoi Els en Piet,
    we kijken elke dag uit naar jullie belevenissen. Leuk om te lezen. Nu wordt het echt spannend. Heel veel plezier op jullie verdere reis. Veel liefs, Truus en Günter.
  5. Huub en Jose:
    12 augustus 2016
    Hallo Piet & Els, bedankt voor de leuke verhalen en foto's. mij lijkt dat Piet zo'n baard als de foto van Chinggis Khaan ook heel leuk zou staan !!
    Els, je schrijft heel boeiend en volgens mij ook snel uit de pols. Je had "schrijfster" kunnen/moeten worden. Maar, dat kan nog altijd !
    Heel veel plezier met jullie jeeptocht door Mongolia ( leg maar een dik kussen onder je billen in de jeep ). Groetjes, Huub & José
  6. Rina en jo:
    13 augustus 2016
    13 aug.
    hallo Els en Piet.
    het zijn alle maal heel leuke verhalen en Els je moet maar een boek gaan schrijven je
    kunt het goed en leuke fotos we wensen jullie mooie avonturen met de jeep rit heir is het van avond halve maan dus spannend heel veel groeten Jo en Rina.