Sri Lanka dag 5

4 mei 2018 - Baddegama, Sri Lanka

Vanmorgen om 9 uur weer appel bij bejaardenhuis. Nog heel wat te doen. Wel goed om te zien dat het bed leeg was van de man die naar ziekenhuis moest, dus was weg. Maar nu konden we het bed goed bekijken, afschuwelijk waar die in lag. En bij een man achter hem was ook alles heel vies. Dus sponsors, we hebben meteen nieuwe matrassen gekocht, zie foto's nieuwe en oude. Ik denk dat ik verder niets hoef te vertellen hierover. Toen kwam man  terug uit ziekenhuis, voet in verband, maar niets eromheen, dus liep op verband en andere been was al prothese . Heeft hij er zelf maar een plastic zak om gedaan. Het is niet te filmen. We zijn verder gegaan met verven en toen het t-shirt van Piet weer 2 kleuren kreeg, zijn we naar huis gegaan, rond 14.00 uur. Jo had heel goed idee om wat andere lucht op te snuiven in de namiddag en zijn toen even naar badplaats Hikkaduwa gegaan met tuktuk. Wat de natuur betreft net een sprookje waar je voorbij komt. Prachtig oerwoud van palmen en teakbomen enz. Hikkaduwa is stadje langs de zee, waar tsunami is geweest. Het terras ligt vlak aan zee waar wij zaten en dit voelt heel raar dat hier jaren geleden zoiets vreselijks is gebeurd. Maar het leven gaat door en hier vieren veel buitenlanders hun vakantie. Hier is de temperatuur beter uit te houden vanwege de zeewind. Het was heerlijk maar ook een dubbel gevoel, omdat je toch automatisch denkt aan zoveel verloren mensenlevens. Maar het was heerlijk om even te ontspannen. En shoppen met Jo is ook een verhaal apart. Omdat hij hier al jaren komt kent hij inmiddels veel mensen en overal wat lachen. Toen weer terug naar huis en gingen we eten brengen bij een huis hier vlakbij voor wat ze zeggen moeilijk opvoedbare kinderen, maar in feite laten de ouders ze in de steek, zegt Jo. Terug naar huis, eten en toen kwamen weer mensen om iets te vragen. Ze hadden een moeder bij zich met een meisje van 4,5 in haar armen, ze sliep. Maar het kleine meisje was verlamd en hadden graag een wagentje of rolstoeltje voor het kind, want steeds dragen kon de moeder ook niet meer. In huis verplaatst ze zich op haar achterste. Kijken of hier voor gezorgd kan worden. Heb alvast wat knuffels, jurkje en viltstiften meegegeven, waar ze heel blij mee was. Het was weer een vruchtbare dag , maar nu moe en naar bed. Tot morgen, dan is weekend. We gaan wel de scootmobile brengen geloof ik.   Welterusten en groetjes

1. Will en Math Thewessen:
    4 mei 2018
    Wat zullen ze blij zijn met dit nieuwe matras!
    Goed bezig. Sukses!
  2. Marianne:
    5 mei 2018
    Succes, jee toch een hoop ellende, maar wat een ervaringen toch ook! Veel groet Marianne en Leon